FriendMaker er udviklet af Carsten Kidde:
"Jeg bemærkede, at brandanalyser ofte bare stod og samlede støv. Derfor udviklede jeg et praktisk værktøj, der kan spotte markedets ønsker til et brand og være et godt pejlemærke for kunden i deres marketingarbejde og for bureauet til strategi- og konceptudvikling. Jeg så, at man opfattede brands som nærmest menneskelige og udstyret med en facetteret personlighed som vores. Det det gav mig ideen til en onlinebaseret brandpersonlighedstest."
FriendMaker sætter ord og billeder, værdier og karaktertræk på dit brand, så det matcher markedets ønsker.
Vi har to typer brandmålinger som foregår online med udvalgte respondent- og målgrupper. Vi måler dels hvordan markedet oplever dit brand i dag: RealBrandet. Og hvordan de ønsker at opleve det i fremtiden: IdealBrandet.
Når vi holder de to målinger op imod hinanden, kan vi se, hvordan vi skal styre brandingen fremadrettet. Hvilke brandpersonlighedstræk og værdier vi skal skrue op eller ned for for at forstærke brandets relation til markedet.
FriendMaker undersøgelsen fik den næsthøjeste tilfredshedsscore blandt UserNeeds kunder. UserNeeds er Danmarks største leverandør af e-mail adresser til online markedsundersøgelser.
Vi har over 30 FriendMaker cases. Bl.a. Onfone, hvor vi med FriendMaker ramte præcist ind i markedets ønsker til brandet. Onfone gik fra 4.500 til 255.000 mobilkunder på kun elleve måneder. Stadig en vækstcase i telebranchen.
FriendMaker tilbydes separat eller i kombination med andre ydelser.