FriendMaker

FriendMaker er et brandanalyseværktøj udviklet af Carsten Kidde. "Jeg bemærkede, at brandanalyser ofte bare stod og samlede støv. Derfor udviklede jeg et praktisk og enkelt værktøj, der kunne spotte markedets ønsker til et brand - og således være et godt pejlemærke for kunden i deres marketingarbejde og for bureauet til strategi- og konceptudvikling."

FriendMaker giver et billede af, hvordan man internt i organisationen og eksternt i markedet oplever brandet. Hvordan brandpersonligheden ser ud og hvilke karaktertræk og personlighedstyper den rummer.

Med FriendMaker sætter vi ord og billeder, værdier og karaktertræk på dit brand.

Vi har to typer brandmålinger som foregår online med udvalgte respondentgrupper. Vi måler hvordan markedet oplever dit brand i dag: RealBrand. Og hvordan de ønsker at opleve det i fremtiden: IdealBrand.

Vi kan se hvilke træk ved dit brand, som forstærker relationen til markedet - og hvilke der bør nedtones eller helt fjernes fra brandet.

Vi finder den BrandPersonlighed som matcher markedets ønsker og forventinger. Vi undersøger, om brandet har den rette balance mellem fornuft og følelse. Om brandet opleves markant og tiltrækkende på sin omverden. Og hvor nær relationen er. Om man oplever brandet som en kendt, bekendt, ven eller bedste ven.

FriendMaker er således et effektivt værktøj til at se brandet fra målgruppernes synsvinkel. Det giver et væld af informationer, som man kan anvende direkte i sin kommunikation og bygge ind i sin brandingstrategi.

Vi har over 30 FriendMaker cases. Produktet tilbydes separat eller i kombination med andre ydelser.