Nogle synes, at vi skriver meget. Andre at vi har meget at sige ...

Afsenderorienteret branding tegner ofte et glans- billede. Den er selvcentreret og involverer ikke modtageren. Kommunikation bør være ærlig og usminket. Derfor bruger vi modeller og skuespillere, som har en relation til kunden - fx ansatte og kunder. Det øger troværdighed og liking.

Branding bør være modtagerorienteret. Lydhør og responderende på markedets ønsker. Brands ligner mennesker og har en facetteret personlighed som vores. Hvilke karaktertræk og værdier forbinder markedet med dit brand i dag, RealBrand? Og hvilke ønsker har markedet til dit brand på sigt, IdealBrand?


Vi får emotioner for brands, som ligner os selv. Med FriendMaker - vores brandpersonlighedstest - kan vi skrue op eller ned for karaktertræk og værdier ved dit brand for at styrke dets relation til markedet. Brandet kan gå fra "Kendt" og "Bekendt" til "Ven" og "Bedste ven" på venskabsaksen. Hvor ligger dit brand?