Lollands Bank. Vi lavede en brand turn-around kampagne med stor effekt i markedet

IMAGEKAMPAGNE

Vi foretog en FRIENDMAKER brandundersøgelse af Lollands Bank. Markedet kunne lide bankens imødekommende adfærd og dens store lokalkendskab. Brandet som sådan skulle strammes op.

Lollands Bank er født på Lolland, Falster, Møn og det sydligste Sjælland - og man kender derfor området ned til mindste detalje. Brandundersøgelsen viste, at banken skulle udvise en markedsleder attitude og tage ejerskab - ikke bare på området geografisk set, men også på de kompetence, hvor man står stærkt.

FRIENDMAKER undersøgelsen gav anledning til den nye konceptsætning: Det er vores område - både geografisk og kompetencemæssigt set. Og til en ny pay-off -altid nærværende - jf. at banken er der for sine kunder og at de bor tæt på dem.

Brandingkampagnen kørte i efteråret 2018. Vi var på alle mediaplatforme - ikke mindst de digitale hvor vi anvendte remarketing og programmatic.

Vi lavede en brand turn-around. Vi fik Lollands Bank til at ligge top of mind og vi satte brandingmæssige hegnspæle op om "vores område".

Kampagnen dækkede mediamæssigt Vordingborg, Guldborgsund og Lolland kommune - ca. 150.000 borgere.

Vores 4 film på hver 30 sek. havde 624.208 visninger på YouTube - 43% så filmene til ende. Et uhørt højt tal - benchmark er 13%. Dertil 69.480 unikke besøgende på Facebook

Vi lader resultaterne stå et øjeblik. Imponerende tal for så lille et område.

PRODUKTKAMPAGNE

Hér i foråret 2019 lavede vi en bolig- og billånskampagne med sloganet: Det er godt at have en god bank i ryggen. Også den satte nye standarter i markedet. Se film og annoncer nedenunder imagefilm og annoncer.

CALL TO ACTION ...

Hvis du kan lide kampagnerne, så tænker du måske. Hvis Kidde+ kan gøre det for Lollands Bank og ovenikøbet til en fornuftig pris, hvad kan de så ikke gøre for min private eller offentlige virksomhed? Ja, det er spørgsmålet. Ring eller mail til Carsten Kidde og hør nærmere. 

Radio reklamer
Kundefokus - Lokalkendskab
Lytte - Vækstkurve
Banner