Vi foretog en FriendMaker brandundersøgelse af Lollands Bank. Markedet kunne lide bankens imødekommende adfærd og store lokalkendskab, men brandet skulle strammes op på en række punkter.
Lollands Bank er født på "Sydhavsøerne" og kender området ned til mindste detalje. Undersøgelsen viste, at banken skulle tage ejerskab - ikke bare af området geografisk set, men også på de kompetence, hvor de står stærkt.
FriendMaker undersøgelsen gav anledning til den nye konceptsætning: Det er vores område - både i geografisk og kompetencemæssig forstand.
Og til et nyt pay-off -altid nærværende - jf. at banken er der for kunderne og at de bor tæt på dem i lokalområdet.
Brandingkampagnen kørte i efteråret 2019. Vi anvendte remarketing og programmatic for at ramme målgruppen præcist. Kampagnen dækkede Vordingborg, Guldborgsund og Lolland kommune - ca. 150.000 borgere.
Vores 4 film på hver 30 sek. havde 624.208 visninger på YouTube - 43% så filmene til ende. Et uhørt højt tal - benchmark er 13%. Dertil 69.480 unikke besøgende på Facebook.
Hvis du kan lide kampagnen, så tænker du måske. Hvis Kidde+ kan gøre det for Lollands Bank, hvad kan de så ikke gøre for os? Ja, det er spørgsmålet. Ring eller mail til Carsten Kidde og hør nærmere.